Skoncentruj się na...

Jak dbać o skórę na brzuchu po ciąży?

v_header_focuson_lipikarbaume_article3.jpg

Ciąża znacząco wpływa na kondycję ciała, co widać na pierwszy rzut oka. Wiele młodych mam nie akceptuje wtedy swojego wyglądu i ma wrażenie, że taki stan będzie trwał wiecznie. Na szczęście istnieją sposoby, dzięki którym można powrócić do dawnej kondycji bez potrzeby wizyt u chirurga plastycznego! Sprawdź, jak zadbać o skórę na brzuchu po ciąży.

Ujędrnianie skóry brzucha po ciąży

Ciąża wiąże się z wieloma zmianami w ciele kobiety.  Burza hormonalna sprzyja pojawianiu się plam ciążowych, a szybki przyrost wagi może powodować pękanie naczynek w ciąży.
Po porodzie zaś większość mam odczuwa dyskomfort związany z:

  • cellulitem,
  • rozstępami,
  • obwisłą skórą na brzuchu,
  • swędzeniem skóry na brzuchu,
  • dodatkowymi kilogramami.


Aby zmniejszyć te objawy, należy zastosować się do kilku rad.

1. Cierpliwość

Mimo że media lansują obraz mam celebrytek, które w dwa tygodnie po porodzie znowu są w świetnej formie, rzeczywistość jest odmienna. Przede wszystkim należy dać sobie czas i nie oczekiwać, że ciało po ciąży w kilka dni czy tygodni wróci do dawnej kondycji. Ten proces trochę potrwa, jednak można go przyspieszyć, dzięki odpowiednim ćwiczeniom, diecie i pielęgnacji.



2. Odpowiednia pielęgnacja

Jak powszechnie wiadomo, lepiej zapobiegać niż leczyć, dlatego również w przypadku ciąży, warto zadbać o ciało już w trakcie jej przebiegu, a nie dopiero po porodzie. Bardzo istotne jest stosowanie produktów nawilżających i ujędrniających, dzięki którym skóra na brzuchu po ciąży będzie w lepszej kondycji.
Co więcej przyszłe mamy często skarżą się na swędzenie skóry brzucha w ciąży, dlatego dobrym rozwiązaniem będzie używanie produktu, który jednocześnie zmniejszy tę dolegliwość oraz odpowiednio nawilży skórę. Lipikar Fluid od La Roche-Posay to emulsja nawilżająca przeznaczona do codziennej pielęgnacji ciała, która przynosi efekty już po pierwszym użyciu. Regularne stosowanie sprawi, że skóra będzie ukojona, uelastyczniona i nawilżona, a bariera ochronna skóry zostanie wzmocniona. Produkt sprawdzi się przy problemie swędzenia skóry brzucha w ciąży, ponieważ ma działanie redukujące podrażnienia i świąd. Kosmetyku można używać zarówno w czasie ciąży, jak i aplikować na skórę na brzuchu po porodzie, co sprawi, że skóra nabierze zdrowszego wyglądu, a uczucie dyskomfortu zostanie zredukowane. Produkt należy wcierać w napiętą skórę brzucha w ciąży oraz w obwisłą skórę na brzuchu po ciąży kolistymi ruchami zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

3. Ćwiczenia

Na obwisłą skórę na brzuchu po ciąży zdecydowanie pomocne okażą się ćwiczenia. Oczywiście nie należy dzień po porodzie biegać czy intensywnie trenować na siłowni, jednak długie spacery z wózkiem to pierwszy krok, który pomoże wrócić do dawnej kondycji. Dzięki nim regeneracja organizmu przyspieszy się, a osłabione mięśnie wzmocnią. Gdy rany po porodzie się zagoją, już w siódmym tygodniu po nim można korzystać z basenu, a w ósmym zacząć ćwiczyć mięśnie brzucha i pleców, np. na zajęciach fitness przeznaczonych dla młodych mam. Powrót do intensywnych treningów (bieganie, regularny fitness) może nastąpić ok. 2-3 miesiące po porodzie.

4. Dieta

Odpowiednia dieta wpłynie nie tylko na produkcję pokarmu, ale również na skórę brzucha po ciąży oraz samopoczucie i komfort młodych mam. Dobrze jest spożywać pięć małych posiłków dziennie, dzięki czemu organizm szybciej spali tłuszcze.
Natomiast jadłospis warto oprzeć o takie produkty jak:

  • warzywa: marchewka, brokuły, szpinak
  • owoce: maliny, jabłka, banany
  • jogurty naturalne, maślanki, kefiry
  • mięso, np. schab lub indyk, które jest źródłem pełnowartościowego białka
  • produkty bogate w witaminę C, np. czerwona papryka lub czarna porzeczka


Bardzo istotne jest też odpowiednie nawodnienie organizmu, dlatego należy wypijać dziennie 2 litry wody oraz 2 kubki zielonej herbaty.



Wybrane dla Ciebie

Zobacz wszystkie artykuły