Skoncentruj się na...

Skóra naczyniowa - dieta, która poprawi jakość Twojej skóry!

v_header_focuson_11993.jpg

O tym, że dieta ma ogromny wpływ na kondycję naszej skóry wiedzą niemal wszyscy. Jednak tylko nieliczni potrafią w taki sposób zbilansować posiłek, aby faktycznie korzystnie wpłynąć na cerę. Ci nieliczni to przede wszystkim dermatolodzy i dietetycy. Poznaj sekrety ich pracy i sprawdź, jakie menu rekomendują osobom borykającym się z problemem kruchych naczyń krwionośnych. Zobacz, jak wygląda dieta dla skóry naczyniowej!

Dlaczego odpowiednia dieta dla skóry naczyniowej jest tak ważna?

Odpowiednia dieta, obok prawidłowej pielęgnacji skóry naczyniowej to bardzo ważny krok w uporaniu się z kłopotliwymi objawami tego rodzaju cery. Skóra naczynkowa jest bardzo delikatna, wrażliwa, a także wymagająca. Wpływa na nią szereg czynników zewnętrznych i wewnętrznych. W zasadzie wszystko to, czego na co dzień doświadczamy może tę skórę podrażnić: i woda, i powietrze, i słońce, i kosmetyki, i co znaczące pożywienie.
Dlatego też dbanie o nią powinno mieć charakter wielopłaszczyznowy, nie ograniczający się jedynie do aplikacji odpowiednich kremów na dzień czy na noc. Choć to także jest bardzo ważne!

Uwzględnienie charakterystyki skóry naczynkowej przy tworzeniu diety

Dieta skóry naczyniowej powinna przede wszystkim korzystnie wpływać na słabe punkty tego rodzaju cery, czyli skutecznie wzmacniać naczynia krwionośne. Skóra naczynkowa jest bowiem takim rodzajem cery, w której naczynia włosowate pod wpływem rozmaitych czynników znacznie się rozszerzają, a ich ścianki kruszeją, przez co są bardziej narażone na popękanie. Uszkodzone naczynia krwionośne nie tylko zaczynają być widoczne na skórze, ale także zaczynają przepuszczać alergeny i bakterie sprzyjające powstawaniu podrażnień, czy nawet stanów zapalnych. Dlatego też wzmocnienie naczynek jest tu w zasadzie priorytetowe. A co je wzmacnia? Oczywiście witaminy. Szczególnie C, E i K.

Witamina C zawiera kwas askorbinowy potrzebny przy tworzeniu kolagenu, czyli białka, będącego budulcem właśnie naczyń krwionośnych.  Z kolei witamina E - skądinąd jedna z “witamin młodości” - ma bardzo duże właściwości antyoksydacyjne, co oznacza, że skutecznie eliminuje wolne rodniki, które w nadmiarze przyczyniają się do powstawania pajączków na skórze. Natomiast witamina K ma wpływ na krzepliwość krwi, przez co odgrywa znaczącą rolę w uszczelnianiu naczyń krwionośnych.
Jednak nie tylko witaminy powinny wzbogacać dietę skóry naczyniowej. W jej składzie muszą znaleźć się także minerały. A przede wszystkim cynk - korzystnie redukujący podrażnienia i wypryski -  antyoksydacyjny selen, który podobnie jak wit. K pomaga zregenerować się osłabionym naczynkom oraz w końcu miedź - minerał pozwalający naczyniom krwionośnym zachować odpowiednią elastyczność.

Bardzo ważne miejsce w menu osób ze skórą naczynkową zajmują Flawonoidy. Flawonoidy to grupa związków chemicznych, charakteryzująca się zbawiennym wpływem na cerę naczyniową i właśnie poprzez tę cechę tak często stanowi składnik kosmetyków dla niej polecanych. Kremy czy maseczki do skóry naczynkowej wzbogacone o te związki nie tylko działają antyoksydacyjnie, zmniejszają podrażnienie skóry, ale także znacząco wzmacniają jej strukturę. Dlaczego więc nie zastosować Flawonoidów w codziennej diecie?

Jakie produkty wybierać w diecie skóry naczyniowej?

Źródło witaminy C - cytrusy, mango, pomidory,  truskawka, kiwi, papaja, czarna porzeczka, papryka, gotowane: biała kapusta, brokuły, brukselka, jarmuż.
Źródło witaminy E - nasiona słonecznika, pestki dyni, orzechy włoskie i laskowe, migdały, jabłka, czarne jagody, szpinak, pomidory, natka pietruszki, papryka zielona i czerwona, biała kapusta, oleje roślinne.
Źródło witaminy K - truskawki, pomidory, soja, lucerna, groszek, brokuły, jarmuż, sałata, szpinak, kalafior, kapusta, wątroba wołowa, produkty mleczne i zbożowe.
Źródło cynku -  mięso, jaja, wątroba, ryby, ostrygi, nasiona dyni, słonecznika, otręby pszenne, kiełki pszenicy, cebula, czosnek.
Źródło selenu - czosnek, kukurydza, grzyby, nasiona białej fasoli, soczewicy.
Źródło miedzi - makaron razowy, pełnoziarniste pieczywo, otręby zbożowe, płatki owsiane, nasiona strączkowe, ziarna słonecznika, orzechy włoskie i laskowe, ziemniaki.
Źródło Flawonoidów - cebula, kapusta włoska, fasola, brokuły, cykoria, seler, żurawina.

Jak widać menu osób borykających się z kruchymi naczynkami musi być bogate w warzywa i owoce, a także produkty pełnoziarniste i takie, które stanowią źródło błonnika. Należy także nadmienić, że przy skórze naczynkowej powinno się całkowicie zrezygnować ze spożywania alkoholu oraz pikantnych, rozgrzewających przypraw.
Połączenie kuracji wewnętrznej z zewnętrzną pielęgnacją, opierającą się na stosowaniu specjalnych kosmetyków do skóry naczynkowej: delikatnych płynów micelarnych, wzmacniających naczynka kremów na dzień/na noc, a także preparatów ochronnych z filtrem UV (np. Rosaliac UV LEGERE) to kompleksowy sposób na poradzenie sobie z teleangiektazjami i zaczerwienioną skórą twarzy.

Wybrane dla Ciebie

Zobacz wszystkie artykuły